Hoe werkt Boetiek Armslag?

Hoe werkt Boetiek Armslag? - Stichting Armslag Stadskanaal

Stichting Armslag is een particuliere organisatie, die ten doel heeft op een duurzame manier te investeren in het meedoen en ontwikkelen van mensen die aan de zijlijn van de samenleving terecht dreigen te komen. Stichting Armslag probeert dat door het hebben van een inbrengwinkel waar mensen goederen kunnen inbrengen, kopen en krijgen.

Armoede
Rondkomen wordt steeds moeilijker, waardoor armoede dreigt. Daardoor kan gemakkelijk ook een sociaal isolement ontstaan. Veel mensen ervaren dan ook dat zij niet meer meedoen, iets wat funest is voor mens en samenleving. Stichting Armslag probeert deze mensen weer echt wat ruimer armslag te bieden.

Over Boetiek Armslag
Voorop staat dat iedereen welkom is in de winkel. Mensen met een inkomen niet hoger dan 120% van de geldende bijstandsnorm kunnen zich bij ons laten inschrijven. Daar vallen dus ook diegene onder met een uitkering zoals b.v.: AOW, WWB, Wajong, leef- of weekgeld.
Het inschrijvingsformulier is verkrijgbaar in de winkel. Het aanmelden kan ook via info@stichtingarmslag.nl of dit online formulier.

Op het inschrijfformulier moeten de gegevens vermeld worden, zoals naam, adres, geboortedatum van alle gezinsleden. Daarbij moet een inkomensverklaring of loonstrookje. De inkomensverklaring is belangrijk, zodat afgelezen kan worden of de aanmelding terecht is. Deze is dan 1 jaar geldig en in december van elk jaar moet opnieuw een recent exemplaar ingeleverd worden ter verlenging van de aanmelding. Deze gegevens blijven strikt privé.

Klantenkaart
Voldoet men aan de criteria dan wordt een klantenkaart gemaakt. Deze blijft in de winkel en is strikt persoonlijk. Met een klantenkaart heeft men recht op 8 artikelen per persoon naar keuze per kwartaal. Wil men meer dan 8 artikelen, dan betaalt men de helft van de prijs.

Kopen
Ten slotte, maar niet onbelangrijk: iedereen kan bij ons kopen. Alle artikelen zijn geprijsd. De winkel biedt: kleding, schoenen, speelgoed, beddengoed, huishoudelijke artikelen voor iedereen. Van de opbrengst van de verkoop betalen wij onze onkosten, zoals huur, energie, verzekering enz.

Inbreng
Daarom is de inbreng heel belangrijk! Kleding en goederen voor hergebruik zijn welkom. Daardoor kan de Boetiek bestaan.

Donaties
Draagt u Stichting Armslag een warm hart toe? Uw donatie is van harte welkom. U kunt uw donatie overmaken op IBAN NL30 RABO 0108 4130 20 t.n.v. Stichting Armslag.

• De winkel is goed toegankelijk voor rolstoelen, scootmobiels en kinderwagens.
  • We hebben een privacy protocol en voldoen aan de eisen van de AVG.
  • We werken uitsluitend met vrijwilligers!