Theatervoorstelling Ubbo Emmius

Uitnodiging Theatervoorstelling De OmZieners
Datum: Zaterdag 24 maart
Locatie: Ubbo Emmius, Stationslaan 17, 9503 CA Stadskanaal
Aanvang: 20.00 uur. (ontvangst toeschouwers vanaf 19.30 uur)
Toegang: Vrije gift na afloop
Aanmelden: omzieners@gmail.com (Het is niet verplicht maar wel aan te raden)

Het publiek zag een goed opgebouwd verhaal met passie gespeeld door ervaringsdeskundigen uit de onderkant van de samenleving. Maatschappijkritisch zonder een drammerige politiek correcte ondertoon, maar serieuze kost die op een luchtige en regelmatig komische wijze geserveerd werd. (Dagblad van het Noorden)
Beste mensen,

Graag willen wij u met familie, vrienden en collega’s uitnodigen voor onze theatervoorstelling De OmZieners. De voorstelling in Stadskanaal wordt mede georganiseerd door SOM, Voedselbank Zuidoost Groningen, Stichting Leergeld, Stichting Armslag en de Participatieraad, en met ondersteuning van de RK Heilige Kruis Parochie, Protestantse Gemeente Stadskanaal, Emmaplein Foundation, Soroptimisten en de Rotary.

De OmZieners wordt gebracht door de Joseph Wresinski Cultuur Stichting; een multicultureel theatercollectief van mensen die in armoede leven en ervaren theatermakers. Samen maken en spelen zij professioneel uitgevoerde theaterproducties van, zo vertelt het publiek, artistieke en inhoudelijk kwaliteit.

De OmZieners heeft compassie als thema en is geïnspireerd op de kwetsbaarheid die armoede met zich meebrengt op elk levensterrein; arbeidsparticipatie, gezondheid, scholing, huisvesting etc. Ervaringsdeskundigen brengen die kwetsbaarheid op een indringende manier en met een gezonde dosis humor over het voetlicht. Zo willen wij een gesprek op gang brengen over de vraag hoe de participatiesamenleving een waardige plaats kan bieden aan mensen in kwetsbare situaties.

Enkele reactie van toeschouwers
“De OmZieners moet je niet alleen zien maar vooral ook beleven. Het is een intense, ontroerende voorstelling die onder je huid gaat zitten. (Coördinatrice sociale wijkteams, Dalfsen)
“Recht uit het hart verbreden en verbinden jullie werelden.” (wethouder soc. domein, Zwolle)
“Zoveel boodschappen en dieptelagen om op door te denken.” (Pastor RK Kerk, Raalte)

Wij zien er naar uit u te mogen ontvangen bij de voorstelling. Na afloop gaan we graag met u in gesprek. Mogen wij u vragen deze voorstelling ook in uw omgeving bekend te maken?

Wij hopen u te ontmoeten bij De OmZieners op 24 maart.